Subject: Elutähtsa teenuse osutajaks määramisega seotud määrused
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 29 Aug 2025 18:27:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teie:      24.08.2025 nr 5.2-2/2157-1

Meie:    29.08.2025 nr JUR-3/4372-2

Ravimiameti tähelepanekud eelnõule

Sotsiaalministeeriumi korraldatavate elutähtsate teenuste kirjeldus ja
toimepidevuse nõuded

*	Eelnõu tekstis keelelised korrektuurid „vastu võtmine“ kirjutada
kokku ja „ravimite alase“ kirjutada kokku ning jätta välja „sellega
kaasneva“

1.	paragrahvi 2 lõiget 1 täiendatakse punktidega 3–5 järgmises
sõnastuses:

5) ravimiseaduse § 29 lõikes 11 nimetatud üldapteegi tegevusloa omaja
(edaspidi üldapteek) ravimite vastuvõtmine, säilitamine ja jaemüük koos
sellega kaasneva ravimitealase nõustamisega.

*	Vastavas punktis seletuskirjas ühtlustada vastavalt eelnevale
elutähtsa teenuse nimetus: Üldapteegi elutähtis teenus on ravimite
vastuvõtmine ravimite hulgimüüjalt, nende säilitamine ja jaemüük koos
ravimitealase nõustamisega.

*	§43 (1) seletuskirjas muuta järgnevalt:

Lõige 1 sätestab, et üldapteegi elutähtis teenus on ravimite vastuvõtmine
ravimite hulgimüüjalt, nende säilitamine ja jaemüük koos minimaalset
vajaliku ravimitealase nõustamisega ravimite õigeks ja ohutuks
kasutamiseks. Suure patsientide hulga puhul apteegis ei ole tavapärases
mahus nõustamine alati võimalik ega ratsionaalne, kuid patsient peab
ravimi väljaostmisel saama esmavajaliku teabe selle õigeks ja ohutuks
kasutamiseks, sest vale kasutamisega võivad kaasneda terviseriskid.
Minimaalse vajaliku nõustamise mahtu saab apteeker hinnata lähtuvalt
patsiendi seisundist, vajadustest ning olemasolevatest teadmistest ravimi
kasutamise kohta. Teatud olukordades, näiteks ravimi esmakordse kasutamise
puhul, ravimi säilitamise eritingimuste korral (nt külmkapis säilitamine,
ravimi piiratud säilivusaeg pärast avamist), ravimiga kaasas olevate
ohutusmaterjalide olemasolul, ravimite koostoimete esinemisel, on
nõustamine möödapääsmatu, kuid kindla ning juba patsiendile tuttava
raviskeemi puhul ei ole see piiratud personali- ja ajaressursi korral
vajalik.

*	§43 (7) lisada ajaühik: Üldapteek kavandab lähtuvalt toimepidevuse
riskianalüüsist elutähtsa teenuse katkestusi ennetavad meetmed, mille abil
on võimalik korraldada elutähtsa teenuse osutamine vähemalt 72 tunni
jooksul.

Elutähtsa teenuse osutajate määramine tervishoius

*	Keeleline korrektuur: §3 (4) Ravimiamet võtab arvesse järgmist:

1) üldapteegi asukohta, arvestades klientide ligipääsetavust klientidele,
teiste tervishoiuteenuse osutajate lähedalolu ning seda, et
teenindusulatus kataks võimalikult suure osa maakonna elanikkonnast

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.